Plebejský supersport ve vrcholné verzi: Corvette C8 ZR1

V porovnání s exotickými evropskými supersporty je na domácí půdě za hubičku. U nás je Corvette naopak sama exotikou, protože oficiálně se nedováží a dá se koupit jen díky šikovným šedým dovozcům. To sice něco stojí, ale i tak je výsledný poměr ceny a výkonu pořád téměř neuvěřitelný.

Corvette C8 ZR1 je tady a sesazuje z trůnu dosud vládnoucího démona, přesněji řečeno Dodge Challenger SRT Demon 170. Nová Corvette ZR1 má totiž osmiválec LT7 o objemu 5,5 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly a díky tomu dosahuje výkonu 1079 koní a točivého momentu 1123 Nm a řadí se na příčku nejvýkonnějšího amerického sériového osmiválce všech dob.

Je libo kupé, nebo nahoře bez?

Chevrolet musel zesílit dvouspojkovou převodovku, hřídele, mazání a další   drobnosti, aby všechnu tu sílu bezpečně přenesl na zadní kola. Čtvrtmíli s pevným startem tak ZR1 zdolá za méně než 10 sekund, což je lepší čas než v případě Bugatti Veyron. Maximálku má samozřejmě o něco nižší, ale 346 km/h je úctyhodné číslo, které se vyrovná kdekterému exotickému supersportu. ZR1 dostala celou sadu aerodynamických doplňků z karbonu, karbonkeramické kotoučové brzdy, volitelně může mít karbonová kola, okruhový paket s agresivnějším křídlem, jinou kapotou, tužším odpružením a polookruhovým obutím Michelin Pilot Sport Cup 2 R.

Corvette ZR1 bude k dispozici v obou karosářských verzích, tedy jako kupé i jako roadster, kupé bude bez řidiče a náplní vážit 1665 kg, roadster pak 1705 kg. Ve srovnání například s nedávno představným novým a téměř 2,5 tunovým BMW M5 je to naprosto fantastická hmotnost. Cena zatím zveřejněna nebyla, americké zdroje odhadují v přepočtu 3,5 – 4,8 milionu korun bez daně. Corvette se ovšem oficiálně do Čech nedováží a až jí sem dostanou šikovní dovozci amerických vozů, cena se bohužel celkem razantně zvýší. I tak ale pořád bude výrazně nižší, než u většiny evropských středomotorových supersportů.