Třetí v řadě s nebem nad hlavou: Pagani Utopia Roadster

Italský automobilový génius Horacio Pagani představil další jedinečný supersportovní skvost. Jde o otevřenou verzi již nedávno představeného Pagani Utopia, což je teprve třetí model po vozech Zonda a Huayra. Nejde ale jen o Utopii s uříznutou střechou, Roadster byl tentokrát vyvíjen samostatně, nabízí plátěnou i pevnou skořepinovou střechu a váží méně než kdekterý dnešní hatchback – konkrétně 1280 kg, tedy úplně stejně jako Utopia kupé.

Za hlavami posádky bude ječet klasický vidlicový dvanáctiválec o objemu šesti litrů, plněný dvěma turbodmychadly k výkonu 863 koní a točivému momentu 1100 Nm. Motor pochází opět z dílen Mercedes-AMG posílá všechnu svojí sílu výhradně na zadní pneumatiky, opatřené speciálně vyvinutými pneumatikami Pirelli o rozměru 325/30 R22. Jmenují se P Zero Corsa Cyber a obsahují čidla, pomocí kterých komunikují s hlavním počítačem a pomáhají řešit ABS, protiprokluz, trakci a další věci.

Je to ještě auto, nebo už umělecké dílo?

Zajímavá je také informace, že si můžete vybrat převodovku, což už v dnešní době u hypersportů nebývá tak časté. Supermoderní závodní sedmikvalt značky Xtrac sice funguje samočinně, ale technicky jde o hydraulicky ovládanou manuální převodovku. Druhou volbou pro nadšence bude sice asi pomalejší, ale o to evokativnější sedmistupňový manuál s nádhernou řadící pákou v otevřené kulise. Interiér Utopie je opět naprostým uměleckým dílem, kvalita materiálů je prvotřídní a dílenské zpracování si nezadá s prací šperkařů či hodinářů. Pagani Utopia Roadster začíná v přepočtu na 79 milionech bez daně a podle Paganiho nevznikne víc než 130 kusů. Startovní cena je ale jen orientační, možnosti individualizace úprav na přádní jsou tak široké, jak si jen odvážíte představit. Už teď se například připravuje paket Sport s větším množstvím karbon-titanových dílů, lehčími sedačkami, titanovým výfukem, silnějšími brzdami a polookruhovým obutím Pirelli P Zero Trofeo RS. Hádám, že ani jedna prodaná Utopia nebude stejná jako druhá.