BMW M5 Touring je konečně tady!

Čekání je u konce, BMW oficiálně představilo model M5 Touring. Teprve potřetí za 40 let, co se M5, tedy nejostřejší varianta pětkové řady prodává, si zákazník může vybrat, zda chce sedan nebo praktičtější kombík.

Je to trochu kontroverzní téma, protože někteří lidé považují kombíky za napůl užitková auta, upřednostňující zavazadelník nad vším ostatním a tvrdí, že v nich silné motory nemají co dělat. Mně osobně rychlé kombíky se sportovními podvozky a silnými motory vždycky fascinovaly a přišly mi zatraceně cool. A počítám, že tentokrát tomu nebude jinak.

Nová M5 Touring je plug-in hybridní, ale vzhledem k tomu, že spalovací část systému tvoří nabušený osmiválec, nepůjde o žádného dýchavičného „priuse“. Dohromady s elektrickou součástí má celý systém výkon 727 koní a točivý moment 1000 Nm. Na stovku vystřelí za 3,6 sekundy a maximálka je 305 km/h. A to všechno v autě, kterým odstěhujete ledničku, převezete spoustu sportovního náčiní a nebo se v něm relativně pohodlně vyspíte, kdyby to bylo náhodou třeba.

Je tu ale jeden mírný problém. Pětimetrový kombík totiž kromě osmiválce musí vozit ještě silný elektromotor a akumulátor o kapacitě 18,6 kWh – a takové věci něco váží. Plus si přidejte ještě nějaké ty výztuhy oproti sedanu, ale to zas není tak strašné: kombík je oproti sedanu těžší jen o nějakých 40 kilo. Celkově ovšem váží zdrcujících 2475 kg, což je bezmála o půl tuny víc než měla minulá generace (ještě nehybridní) M5. Je tu samozřejmě spousta techniky, která má za úkol vysokou hmotnost co nejlépe maskovat, od aktivního řízení zadních kol a adaptivního podvozku až po výkonné a nevadnoucí karbonkeramické brzdy.

Co se týče interiéru, kombík je přesnou kopií sedanu, který je mimochodem levnější jen o 52 tisíc korun. Zajímavé je, že na pressových fotkách se kombík představuje především v tmavých barvách, zatímco sedan byl odhalen ve výrazné zelené metalíze. Možná je to snaha zamaskovat mohutnější siluetu, ale řekněme si to upřímně: kombík s více než sedmi stovkami koní přece úplně subtilní být nemusí. Tahle kára se za svoje svaly nestydí!

YouTube video