Nová Škoda Elroq je konečně tady
Po dlouhém čekání a mnoha dílčích teaserech je to tady: mladoboleslavská škodovka konečně představila svůj elektromobil Škoda Elroq. Menší sourozenec Enyaqu si dělá nemalé ambice: chce být rodinným autem a zároveň výrazně dostupnějším a použitelnějším elektromobilem. Zajímavý je ale ještě s dalšího důvodu…
Představuje totiž nový designový jazyk Modern Solid, předznamenaný konceptem Vision 7S. Příď Elroqu se vyznačuje poměrně mohutným spodním nárazníkem a naopak velmi subtilní a nizounkou, až minimalistickou maskou. Škoda jí říká Tech Deck, protože za černým vodorovným prvkem spojujícím uzounké světlomety se skrývají všechny potřebné senzory, radary a tak dále. Ve vyšších výbavách je potom k dispozici podsvícené šrafování, odkazující na původní kovové masky chladičů. Tedy, momentálně škodovka tvrdí, že ho bude mít jen limitovaná First Edition, ale nechce se mi věřit, že by se s takovou věcí dělali jen kvůli „pár“ autům.
Splývavá střecha a čisté linie boků pomohly zlepšit aerodynamiku a mimo jiné i díky aktivní klapce v předním nárazníku dosahuje součinitel odporu hodnoty pouze 0,26. Rozměrově Elroq o malinko převyšuje Karoq, delší je o nějakých 10 cm, pořád je ale výrazně kratší než Enyaq. Přitom má ale prakticky stejný rozvor, takže uvnitř by mělo být místa víceméně stejně, přičemž krátký pohled dovnitř odhalí prakticky shodnou palubní desku. Elroq stojí pochopitelně na té samé platformě MEB, kterou využívají také modely Audi Q4, VW ID.3 a Cupra Born.
K dispozici budou tři varianty pohonu nazvané 50, 60 a 85, což znamená různé kapacity akumulátorů: využitelných 52, 59 a 77 kWh. Výkony elektromotorů jsou podle baterek 170 koní, 204 koní a 285 koní. Čtvrtá, nejsilnější varianta se bude prodávat jako dvoumotorová. Elroq 85x tak bude mít 299 koní a pohon všech kol. Všechny verze zvládnou rychlonabíjení, dvě menší výkonem 145 kW, největší výkonem až 175 kW, takže u rychlé nabíječky a se správně připraveným akumulátorem nabijete všechny verze z 10 na 80% za 25-28 minut.
Varianty s nejmenším akumulátorem se budou hodit spíš do města a jeho okolí, deklarovaný nejvyšší dojezd je 375 km. Naopak s velkou baterkou a jedním elektromotorem by Elroq 85 měl ujet až 581 km, což je velmi slušný výkon a pro člověka, který nejezdí často dlouhé trasy, by teoreticky stačilo nabíjet jednou nebo dvakrát týdně. A to lze s trochou plánování zvládnou i bez domácího wallboxu. Elroq by navíc podle škodovky měl být jedním z nejdostupnějších elektromobilů ve svém segmentu, zejména s ohledem na kapacitu baterií a rozsáhlou standardní výbavu. Startovací cena bude 799 000 Kč včetně daně. Pro srovnání: spalovací Karoq s automatickou převodovkou začíná na 765 900 Kč, tedy jen o nějakých 35 tisíc níže. Pokud ale budete mít zálusk na dlouhý dojezd, Elroq 85 je už za 1 032 000 Kč. Není to málo, ale pořád je to méně než dáte za Peugeot e3008 nebo Renault Scénic E-Tech. Škodovka už spustila konfigurátor, tak se můžete přesvědčit sami…