Alpenglow a A110 R Ultime – Alpine v Paříži machruje
Značka Alpine představila v Paříži spoustu zajímavých konceptů. Před časem jsem vám tu představil koncept A390 beta, tentokrát se podíváme na jeden hypersport a také na rozloučení s fantastickou Alpine A110.
Koncept závodního vozu Alpine Alpenglow Hy6 vychází z karbonového monokoku ve stylu závodních speciálu třídy LMP3 a jezdí na vodík. Má být předzvěstí vodíkových závodních aut a místo původního dvoulitrového čtyřválce o výkonu 340 koní s červenou hranicí v 7000 otáčkách (se kterým jsme prototyp viděli už dříve) ho pohání nový vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru se dvěma turbodmychadly. Umí tentokrát točit dokonce až 9000 ot./min., má 750 koní a 772 Nm a tři vysokotlaké nádrže, každou na 2,1 kg vodíku. Má propracovanou aerodynamiku a zároveň je to skutečný fešák, jak nakonec můžete vidět ve fotogalerii. Až se vám přestane točit hlava z průhledného zadního spoileru, koncovek titanového výfukového systému a úchvatných diodových světel vpředu i vzadu, Alpine Alpenglow vám přichystá další divadlo v interiéru – palubní deska inspirovaná leteckým křídlem, skořepinová sedadla, ukazatel bočního přetížení a spousta karbonu a Alcantary. Alpine věří, že vodík bude hrát zásadní roli při dekarbonizaci příští generace závodních aut nejen ve vytrvalostních závodech, ale například i ve Formuli 1.
Další představenou novinkou je ultimátní verze úchvatného a téměř bezchybného lehkého sportáku Alpine A110. Běžná sériovka má přeplňovanou osmnáctistovku o výkonu 250 koní, ale existují i silnější verze, třeba dvoulitrová A110 R, která má 300 koní. Jenže představená Alpine A110 R Ultime je bestie z úplně jiného těsta. Dvoulitr zůstal, ale má nové větší turbo a další úpravy, které zvýšily výkon o 50 koní a točivý moment o 80 Nm. Pouhých 1120 kg vážící sporťák má tedy 350 koní, 420 Nm, na stovku vystřelí za 3,8 sekundy, má zesílenou převodovku, nastavitelný podvozek Öhlins, výkonné brzdy AP Racing a výfukový systém Akrapovič. Upravené aerodynamické prvky zvyšují přítlak při maximální rychlosti o celých 160 kg a o přilnavost v zatáčkách se starají nové pneumatiky Michelin PS2 Cup. Špičkovou verzi testoval na Nürburgringu Esteban Ocon a vznikne pouhých 110 kusů, přičemž většinu z nich si budou majitelé moci velmi široce naspecifikovat a personalizovat. Ještě exkluzivnější pak bude edice LeBleue, kombinující odstíny laku Vision Blue a Abysse Blue, kterou můžete vidět na fotkách – těch bylo postaveno pouhých patnáct a mají veškerou dostupnou příplatkovou výbavu. Cenovka je ovšem víc než odvážná. Zatímco základní Alpine A110 se u nás dá sehnat za 1,6 milionu, A110 R Ultime začíná na 6,7 milionech a za LeBleue dáte dokonce 8,3 milionu – to z ní dělá jedno z nejdražších čtyřválcových aut na světě a také druhé nejdražší francouzské auto současnosti – hned po Bugatti Chironu.
Alpine Alpenglow
Alpine A100 R Ultime