Pojede zase na Nürburgring? Kodiak RS je tu
O ostré verzi se mluví už od samotného představení modelu Kodiaq, ale teprve teď je oficiálně tady. Ještě silnější než dřív, ale zároveň s lepší výbavou a vymazlenějšími pomocníky.
Škoda Kodiaq RS se dá označit za docela nerozumnou a nestřídmou verzi naprosto rozumného a střídmého rodinného SUVčka – připomenu jen, že první generace dokázala ještě s naftovým motorem objet Nürburgring za méně než 9,5 minuty a ukořistit rekord pro sedmimístná auta. Následující benzínová verze byla ještě rychlejší a teď je tu druhá generace, už jen s benzínem a má ještě o pár desítek koní víc. Spekulovalo se, jestli nebude Kodiaq RS plug-in hybridní, nebo jestli se dokonce nevrátí k naftě, ale nikoliv. V přídi je čtyřválcový dvoulitr TSI laděný na 265 koní a 400 Nm. Spojený je se sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol a dokáže velké a poměrně těžké auto rozjet na stovku za 6,4 sekundy a dotlačit ho až na 231 km/h.
Zvenčí nejsilnějšího Kodiaqa poznáte podle lesklých černých detailů místo chromu, přepracovaným nárazníkům vpředu i vzadu, nechybí ani špičková výbava v podobě podsvícené masky a LED Matrix světlometů. Vzadu najdete leštěnou koncovku výfuku, v blatnících dvacetipalcová tmavá kola a v těch předních pak velké ventilované kotoučové brzdy s červenými dvoupístkovými třmeny. Uvnitř vás obejmou sportovní sedačky se značením RS a odvětráváním, na výběr bude z několika druhů čalounění a ozdobných lišt, pod multifunkčním volantem najdete 10” digitální kokpit a na palubce 13” displej infotainmentu. Cena zatím zveřejněna nebyla, ale dozvíme se jí nejpozději před koncem roku, protože v prvním čtvrtletí toho příštího už se Kodiaq RS začne objevoval na silnicích.