Ford Capri jak ho neznáte
Staré slavné jméno, ale úplně nové auto. Jméno zná každý, kdo vyrůstal od sedmdesátých do devadesátých let a dokonce i za železnou oponou. Evropský bráška úspěšného amerického Mustangu se stal ikonou sportovních, ale zároveň každodenně použitelných aut, která si najednou mohla dovolit i střední třída. A vypadat při tom neskutečně cool.
Ford Capri je zpátky. Ale stejně jako už se nikdy nevrátí Bodie a Doyle, kteří ho proháněli v ikonickém seriálu Profesionálové, nevrátí se ani dvoudveřové sportovní kupé. Místo něj je tu nový Ford Capri – elektrický crossover s pětidveřovou karoserií a splývavou střechou. Je to přímý sourozenec Fordu Explorer, který je trochu vyšší, dobrodružnější a opticky bytelnější. Capri má styl a některými prvky se odkazuje na svého sportovního prapředka – například dolní příčka volantu v sobě má kruhové otvory a v lepších výbavách dostanete i pětipaprsková litá kola, podobná těm z originálu.
Stejně jako Explorer ale Capri stojí na německé elektrické platformě MEB, vypůjčené v rámci spolupráce od Volkswagenu. A stejně jako Explorer v ní má namontované baterky nové generace, které mají větší energetickou hustotu a zvládnou rychlejší nabíjení. Nejsilnější model s pohonem všech kol dokáže nabídnout 250 kW neboli 340 koní výkonu a akumulátor o kapacitě 79 kWh. Ujede až 560 km, ale pokud vám jde o dojezd, slabší zadokolka o výkonu 285 koní má 77 kWh baterku, ale ujede na ní až 627 km. Dojezdy v reálném provozu sice budou o něco kratší, ale rozhodně pořád lepší než u momentálně nabízených sourozenců od Volkswagenu, kteří na nové baterky teprve čekají. Nabíjecí výkony jsou u zadokolky 135 kW, u čtyřkolky dokonce 185 kW, což i s většími akumulátory znamená nabití z 10 na 80% za méně než půl hodiny – pochopitelně v ideálních teplotních podmínkách a u dostatečně silné nabíječky.
Ačkoli jsem s modelem Capri zatím nejel, podle zážitku z velmi podobného Exploreru se můžeme těšit na velmi dobře naladěný podvozek a moderní interiér s polohovatelnou střední obrazovkou, za níž se skrývá uzamykatelná schránka. Přestože Capri bude mít sportovnější a stylovější image, jeho kufr je ve skutečnosti ještě o něco větší než u Exploreru – v základním uspořádání nabízí celých 567 litrů prostoru. Cena Fordu Capri bude podle typu pohonu začínat 1 047 000 Kč, 1,21 milionu a 1,31 milionu korun.