Znovuzrozená Mazda 6 bude i u nás
Mazda 6 patřila po dlouhou dobu ke stálicím trhu a mluvilo se o ní jako o elegantním autě s velmi vytříbeným podvozkem a zajímavými motory. A dlouho se zdálo, že zářnou budoucnost má téměř jistou.
Po několik generací byly sedany i kombíky volbou pro řidičské nadšence, kteří chtěli něco trochu jiného, než standardní evropskou konfekci. Sama Mazda nás všechny velmi navnadila informací, že pro šestku vyvíjí novou platformu, která bude nejen postavená primárně pro pohon zadních kol, ale navíc bude připravená i na instalaci vpředu podélně uloženého benzínového řadového šestiválce! Srdce nadšenců zaplesala… jenže pak se ekonomové z Mazdy podívali na statistiky prodejnosti SUVček, která si zákazníci začli kupovat na úkor sedanů a kombíků… a novou platformu nakonec použila jen pro crossovery CX-60, CX-70, CX-80 a CX-90. Mazda 6 se rozloučila výroční edicí 20th Anniversary a její prodej definitivně skončil. A nebo ne?
Zní to až neuvěřitelně, ale nástupce šestky bude – a je to oficiální a potvrzená informace. Rovnou vás zabrzdím, pokud jste se začli těšit na šestiválec a novou platformu, to je bohužel stále nedosažitelný sen. Na čínském autosalonu byl představen elegantní sedan s délkou přes 4,9 metru, který zcela jasně na šestku navazuje. Původně měl být určen jen pro čínský trh, ale po jistých organizačních změnách se stává globálním modelem a počítá se i s evorpskými trhy, včetně toho našeho.
Na čínském trhu se jmenuje Mazda EZ-6 a jak název napovídá, jde o čistě elektrický model. Navíc se bude vyrábět právě v Číně, což ale samozřejmě znamená, že bude podléhat nesmyslně drakonickým dovozním clům, které jí pravděpodobně velmi znesnadní, pokud ne rovnou neznemožní smysluplně konkurovat evropským elektromobilům. Na druhou stranu si nemusíme nic nalhávat: Model EZ-6 totiž nemá technicky nic společného s ostatními mazdami, je to skutečně veskrze čínský elektromobil. Využívá platformu EPA čínské automobilky Changan (která ho vyrábí ve své fabrice) se vzadu namontovaným elektromotorem o výkonu 258 koní a dojezdem podle čínských norem až 600 km. Výrobce slibuje zachování ideálního rozložení hmotnosti 50:50 a víceprvkovou zadní nápravu. Mluví se také o plug-in hybridní variantě o výkonu 218 koní a s benzínovou patnáctistovkou o samostatném výkonu 95 koní. Nabízí se otázka, jestli to tedy nebude spíš tzv. „range extender“, nicméně bližší informace zatím k dispozici nejsou.