Trochu pozdě, ale přece: nový Outlander je tu

Mitsubishi Outlander PHEV čtvrté generace bylo představeno už v roce 2021, ale v Evropě se na trhu vůbec neobjevilo. Přijíždí až teď a bude mít co dohánět, protože mu tady mezitím vyrostlo daleko víc konkurence, než bylo zvyklé v minulé generaci.

Nad některými strategickými rozhodnutími automobilek zůstává běžnému člověku rozum stát. Vezměte si například Mitsubishi, které tu začátkem roku 2013 představilo plug-in hybridní SUVčko Outlander. Tehdy v Evropě většina zákazníků netušila, že něco jako rodinné SUV s plug-in hybridním pohonem vůbec potřebuje, jenže právě Outlander o tom mnohé z nich velmi rychle přesvědčil. Posbíral spoustu různých odborných ocenění a prodalo se ho víc než 200 tisíc kusů, zkrátka velký úspěch. Není tedy divu, že v roce 2021 automobilka představila jeho další, v pořadí už čtvrtou generaci. Rozum ovšem zůstává stát nad tím, že jí představila pouze v Japonsku, zatímco na Evropské trhy doráží až nyní, s téměř čtyřletým zpožděním. Zatímco předchozí generace své soupeře předběhla a měla víceméně volné pole, tentokrát už se ostatní značky samozřejmě vzpamatovaly, využily zpoždění nástupce a tak v jejich nabídce najdete nejen plug-in hybridy, ale i čistě elektrická SUVčka. Outlander to tentokrát nebude mít vůbec jednoduché.

Na druhou stranu, přijíždí s až nečekaně odvážným designem, výraznou maskou s velkými chromovými pásy, které jako by propojovaly úzká denní světla na hraně kapoty motoru a větší sdružené svítilny v nárazníku, z profilu pak zaujme tradičně hranatý tvar a typický, téměř trojúhelníkový tvar zadního sloupku karoserie. V interiéru Mitsubishi vyznává duch japonské pohostinnosti, takže se dočkáme útulně čalouněného prostoru a samozřejmě i moderních technologií, včetně dvou displejů o úhlopříčce 12,3 palce, doplněných head-up displejem. Pod kapotou pak vrčí nová generace plug-in hybridního pohonu, v tomto případě s pohonem všech kol, což mnoho plug-inů nenabízí.

Benzínový čtyřválec o objemu 2,4 litru má přepracované chlazení, svody výfuku i recirkulaci a jeho výkon z původních 128 stoupl na 170 koní. Polepšily si také elektromotory, které měly dříve každý po 80 koních, tentokrát má přední 116 a zadní 136 koní. Akumulátor má 22,7 kW a podporuje nabíjení 22kW stejnosměrně, Outlander pak čistě na elektřinu ujede až 86 km. Potom se přepne do full-hybridního režimu, ve kterém by měla spotřeba dosahovat zhruba 7 litrů na 100 km. Maximální společný výkon systému je 306 koní, stovku umí Outlander PHEV za 7,9 sekundy, na kouli utáhne 1600 kg přívěs a díky elektromotorům na obou nápravách nabízí řidiči i několik terénních jízdních režimů, jako je sníh, bláto a šotolina. Na evropské showroomy by měl dorazit koncem února 2025