Alpine A390 už se rýsuje
Na znovuzrozeném pařížském autosalonu měly pré zejména domácí značky. Alpine přivezla kromě divokého konceptu Alpenglow Hy6 také výrazně umírněnější a zejména realističtější A390_β, předobraz praktičtějšího a většího sourozence současné A110.
Prostým rozborem názvu konceptu můžeme přesně zjistit o co jde. Všechny Alpiny začínají áčkem, první číslo po něm je velikost auta – takže A390 bude větší než A290, což je hothatch vycházející z elektrického Renaultu 5. Číslovka 90 pak podle Alpine znamená “víceúčelová auta pro každý den”, tedy jednoduše řečeno: něco jiného než sportovní A110. No a řecké písmeno Beta znamená, že se díváme na koncept, avšak už poměrně blízký sériové výrobě. Podle automobilky koncept z 85% odpovídá sériové A390, která by měla být představena v příštím roce. To je docela dobrá zpráva, protože koncept vypadá opravdu fešácky. Dynamický vůz s ostřed prolamovanými boky a kapotou s výdechy vzduchu má být předobrazem pětimístného sportovního fastbacku, navazujícího na A110.
Zbývajících 15% věcí co se do sériové výroby nedostanou, ovšem dělá z Alpine A390_β skutečný koncept. Záď, která se vysunutím spoileru prodlužuje o 80 mm, aby zlepšila aerodynamiku, prosklená střecha se středovou ploutví po vzoru závodních speciálů ze seriálu LeMans, leštěná kola připomínající sněhové vločky s modrými drahokamy ve středu a hlavně interiér, záměrně vypracovaný pouze jako studie s karbonovými sedačkami, hlavovými opěrkami vytvořenými 3D tiskem, měnitelná poloha za volantem, kdy po stisku tlačítka sedačka klesne a položí se a pedály se zdvihnou, takže najednou ležíte skoro jako ve Formuli 1, to všechno je čistě pro efekt.
V běžném provozu by poloha vleže za volantem byla totálně nepraktická až nebezpečná, ale jako hříčka na autosalon to samozřejmě funguje, zejména od automobilky, která skutečně monoposty F1 staví. I samotný volant je částečně inspirovaný těmi z Formulí a nad ním najdete třívrstvý displej vytvářející holografický efekt. Zadní sedačka je z paměťové pěny a pod karbonovou podlahou je trakční akumulátor blíže nespecifikované kapacity. Sériová verze bude mít platformu AmpR Medium, známou třeba z Renaultu Scenic E-Tech a Nissanu Ariya, ale pravděpodobně bude sázet na sportovnější sestavu elektromotorů – dva na zadní nápravě a jeden na přední. Výkon zatím není znám, ale lenivé auto to jistě nebude. Na další detaily si ovšem musíme ještě počkat.