Opel Mokka a neviditelný facelift

Pokud máte skutečně ostříží zrak, máte Opely dokonale nakoukané a nebo přesně víte po čem se dívat, faceliftovanou Mokku asi na první pohled neodhalíte. Velkých změn nebylo třeba, pořád vypadá k světu – k větším změnám ale došlo uvnitř.

Opel odhalil inovovaný model Mokka. Nezměnilo se toho zas tolik moc; změnila se příď, která se přibližuje nedávno faceliftovanému modelu Frontera, jde o jemné změny, které ale auto udržují svěží. Opel také upustil od množství chromových dílů. Je to současný trend, který zároveň reaguje na měnící se vkus, protože móda co nejblýskavějších ozdob už pomalu pomíjí, ale také na ekologické požadavky. Výroba pochromovaných dílů totiž není zrovna nejšetrnější k životnímu prostředí. Když ale budu upřímný, faceliftových změn si zvenčí všimne pravděpodobně jen automobilový nadšenec, nebo skalní fanda značky Opel, který má tento model pořádně v oku. Mírně upravená grafika předních i zadních diodových světel je skutečně subtilní, nejlíp možná novou Mokku poznáte podle předního nárazníku bez mlhových světel. Nové logo s větším bleskem je leskle černé, takže jeho změnu taky zachytí málokdo.

Trochu se měnila výbava, už základní verze má větší sdružený displejový štít a infotainment má nově zabudovanou podporu řečového modulu ChatGPT. Dozadu můžete dostat širokoúhlou couvací kameru se zorným polem 180 stupňů. Nový je volant a mírně se změnila středová konzola, ze které bohužel ubyla fyzická tlačítka. Co se týče pohonných jednotek, je na výběr mezi benzínovou dvanáctistovkou o výkonu 136 koní s šestirychlostní manuální převodovkou, cenově začíná na 470 tisících. Za příplatek 30 tisíc dostanete ten samý motor podpořený mild-hybridní technikou a spojený s šestistupňovou automatickou převodovkou, která umí jezdit za méně než 5 litrů benzínu. Vrcholnou verzi představuje čistě elektrická Mokka, jejích elektromotor má výkon 156 koní, pohání přední kola a energii čerpá z akumulátoru o kapacitě 54 kWh. Dojezd by měl být až 403 km, ovšem cena je ve srovnání s benzínovými modely závratná – začíná na 870 tisících, tedy o 370 tisíc výš, než mildhybrid.