Ještě trochu lepší Porsche 911 GT3
Staré známé rčení „neopravuj co není porouchané“ sice platí, ale to by nebyli Němci, kdyby se svůj korunní klenot nesnažili neustále po krůčkách vylepšovat. Co kdyby tahle součástka dala vyrobit o 7 gramů lehčí, nebo co kdyby šel tlumič naladit o pár procent účinněji?
Přijíždí výroční edice, oslavující 25. výročí ostrého modelu GT3 a veze na palubě řadu drobných změn, které jí pomohou udržet se na špičce. Motor dostal přepracované hlavy válců, ostřejší vačkové hřídele z modelu GT3 RS, vylepšené chladiče oleje a optimalizované sání. Aby vyhověl novým emisním normám, dostal motor dva filtry pevných částic a čtyři katalyzátory, Porsche se ovšem dušuje, že se i tak podařilo zachovat poutavý zvuk. Motor se totiž stále umí vytočit až k červené hranici v 9000 ot./min., má 510 koní a 472 Nm a může být i nadále spojen buď se šestistupňovým manuálem, nebo sedmistupňovou dvojspojkovou převodovkou. V prvním případě zvládne stovku za 3,9 sekundy, v tom druhém dokonce za 3,4 s. Obě převodovky mají o 8% zkrácený stálý převod.
Mírného doladění se dočkaly tlumiče a také systém proti ponořování přídě při brzdění. Úpravy se týkají také modelu GT3 Touring, víc zaměřeného na silniční použití, který nově dostane možnost montáže zadní nouzové sedačky, v kombinaci s novými sklápěcími karbonovými skořepinovými sedadly vpředu. Pokud si stísněné zadní sedátko odpustíte, můžete naopak dostat lépe polstrované sportovní sedačky s 18 směry nastavení. Zvenčí inovovanou 911 GT3 poznáte podle nových LED Matrix světel a mírně předělaných nárazníků vpředu i vzadu, s novými aerodynamickými prvky. Zvětšil se také vstup vzduchu na přídi a podle ředitele divize Porsche GT Andrease Preuningera nabízí nová GT3 ještě více zábavy a také možností individualizace. Zabývali se prý i malými detaily a reagovali na přání a návrhy stávajících zákazníků.