Hyundai Inster: dobrodružný EV drobek

V pražských Letňanech se právě koná e-Salon a Hyundai tam odhalilo svůj nejnovější elektromobil. Na stánku se skvěl v nejdražší a nejzajímavější verzi Cross Premium a zaujal mě skoro nejvíc z celé akce – a to především svou variabilitou.

Hyundai Inster je elektromobil vycházející z nejmenšího spalovacího modelu Casper a přestože nebude levnější než Dacia Spring, nabídne výrazně lepší výbavu i variabilitu interiéru. Tou totiž skutečně boduje – nejen že má zadní lavici dělenou v poměru 50/50, podélně posuvnou a s nastavitelným sklonem opěradel, má dokonce sklopná i přední opěradla a to na obou místech. Za jízdy tak vedle sebe můžete převážet třeba surfové prkno (nebo v našich podmínkách spíš nesmontovanou skříň ze skandinávského obchoďáku), po zaparkování pak můžete z překvapivě praktického kufru vyndat nafukovací matraci, sklopit všechna čtyři opěradla a pohodlně se v autě vyspat. Uvnitř je místa skutečně hodně a asi neznám jiné auto o délce 3,8 metru, kam bych si do zadní řady sednul v naprostém pohodlí i sám za sebe.

Hyundai Inster se bude prodávat ve verzích Eco a Power. Ta levnější nabídne elektromotor o výkonu 97 koní, baterku o kapacitě 42 kWh a dojezd až 327 km, větší bude mít 115 koní, 49 kWh a ujede až 370 km. K dispozici jsou výbavy Smart, Style a Style Premium, plus dobrodružně oplastovaná verze Cross a Cross Premium, která kromě nástavců blatníků nabídne i bytelný střešní nosič a další doplňky. Hyundai se na e-Salonu pochlubilo českým ceníkem a až šokující základní cenou 399 993 Kč. Má to ale háček – zaprvé je to cena bez daně a za druhé se vztahuje jen na formy a podnikatele, kteří využijí značkového financování vozu. Pro soukromníka bude základní Hyundai Inster Smart Eco začínat na 599 990 Kč s daní, úvěr Hyundai Finance srazí dolů 50 tisíc korun. Silnější verze s větší baterkou je dražší o 40 tisíc, výbava Style začíná na 700 resp 740 tisících, Style Premium už je k mání jen se silnější baterkou za 800, Cross je za 795 a Cross Premium za 830 tisíc. Podnikatel ho s financováním dostane za necelých 570 tisíc. Za malé auto to není nejnižší cena, ale nesmíme zapomínat že je to elektromobil a že jeho interiér je na úrovni o třídu větších vozů.