
Xiaomi chce rekord Nürburgringu
Čínský elektromobil s malebným jménem SU7 Ultra překonal čas Rimacu Nevera i Porsche Taycan Turbo GT a je tak nejrychlejším elektromobilem a nejrychlejším čtyřdveřovým autem. Jenže to neplatí, alespoň zatím.
Čínský elektromobil s malebným jménem SU7 Ultra překonal čas Rimacu Nevera i Porsche Taycan Turbo GT a je tak nejrychlejším elektromobilem a nejrychlejším čtyřdveřovým autem. Jenže to neplatí, alespoň zatím.
Není to tak dávno, co jsem vám představil úchvatný retro koncept francouzské značky DS s velmi vypovídajícím názvem SM Tribute. Pocta úžasnému Citroënu SM ze sedmdesátých let se povedla naprosto mimořádně, ale automobilka jasně uvedla, že je to ryze designové cvičení a se sériovou výrobou se nepočítá.
A že neuhodnete, kdo za ní stojí? Po prvním pohledu na představené koncepty vás totiž napadne možná hned několik jmen, ale Volkswagen mezi nimi nejspíš nebude. A přitom je to právě německý koncern, který má tenhle poprask na svědomí.
Protože až doteď to byla vyloženě dýchavičná herka, podle všeho. Ale když můžete přihodit rovnou sto koní navrch, proč byste to neudělali, že?
Jak už se mnohokrát v historii potvrdilo, mnohdy stačí úplná maličkost a všechno je jinak. Třeba změna názvu.
Staré slavné jméno, ale úplně nové auto. Jméno zná každý, kdo vyrůstal od sedmdesátých do devadesátých let a dokonce i za železnou oponou. Evropský bráška úspěšného amerického Mustangu se stal ikonou sportovních, ale zároveň každodenně použitelných aut, která si najednou mohla dovolit i střední třída. A vypadat při tom neskutečně cool.
V pražských Letňanech se právě koná e-Salon a Hyundai tam odhalilo svůj nejnovější elektromobil. Na stánku se skvěl v nejdražší a nejzajímavější verzi Cross Premium a zaujal mě skoro nejvíc z celé akce – a to především svou variabilitou.
Jmenuje se Kylaq, je to malý crossover a upřímně řečeno si myslím, že by u nás mohl mít docela úspěch. Jenže smůla, na tohohle prcka si musíme nechat zajít chuť.
Dnes už nenajdete příliš automobilek, které ještě ve své modelové řadě nemají aspoň jeden bateriový elektromobil. Ještě donedávna se k nim řadilo Suzuki, ale dnes už je také všechno jinak.
Měl se vyrábět, ale pak byl zrušen. Vzkřísili ho alespoň jako filmové kaskadérské auto pro bondovku, ale to byla jen slabá náplast. Jenže jeho původní tvůrce si řekl, že he vzkřísí pořádně – i kdyby mělo jít jen o pár kousků.