
Návrat ztracené ikony
Každý, kdo se aspoň trochu zajímá o auta, zná jméno Bertone. Světoznámé italské designové studio stojí za mnoha úchvatnými vozy od originálního klínovitého Lamborghini Countach až po původní návrh škody Favorit.
Každý, kdo se aspoň trochu zajímá o auta, zná jméno Bertone. Světoznámé italské designové studio stojí za mnoha úchvatnými vozy od originálního klínovitého Lamborghini Countach až po původní návrh škody Favorit.
Je to už celých 60 let, co měla premiéru třetí kanonická bondovka Goldfinger se sirem Seanem Connerym v hlavní roli. Proč o tom mluvím? 60. výročí filmů o typicky britském agentovi se totiž rozhodly oslavit dvě typicky britské automobilky.
O ostré verzi se mluví už od samotného představení modelu Kodiaq, ale teprve teď je oficiálně tady. Ještě silnější než dřív, ale zároveň s lepší výbavou a vymazlenějšími pomocníky.
Jeden je uhlazenou ukázkou příštích sériových modelů a také náhledem do budoucnosti alternativních pohonů, druhý je zběsilou pojízdnou laboratoří a naznačuje, že o osud zábavných řidičských aut se nemusíme bát. A oba mají na přídi sešikmené háčko…
Značka Alpine představila v Paříži spoustu zajímavých konceptů. Před časem jsem vám tu představil koncept A390 beta, tentokrát se podíváme na jeden hypersport a také na rozloučení s fantastickou Alpine A110.
V poslední době snad neuplyne ani týden, aby škodovka nepřišla s nějakou novinkou. Tentokrát se objevily fotky ostře žlutozelené Fabie s černou střechou a černými koly. Jde o přísně limitovanou sérii Fabia Rally2, které vznikne pouhopouhých 100 kusů. A myslím, že je to docela škoda, protože by to mohla být pěkná záplata za Fabii RS, kterou škodovka v této generaci nepostavila.
Staré známé rčení “neopravuj co není porouchané” sice platí, ale to by nebyli Němci, kdyby se svůj korunní klenot nesnažili neustále po krůčkách vylepšovat. Co kdyby tahle součástka dala vyrobit o 7 gramů lehčí, nebo co kdyby šel tlumič naladit o pár procent účinněji?
Pokud máte skutečně ostříží zrak, máte Opely dokonale nakoukané a nebo přesně víte po čem se dívat, faceliftovanou Mokku asi na první pohled neodhalíte. Velkých změn nebylo třeba, pořád vypadá k světu – k větším změnám ale došlo uvnitř.
Po představení vrcholného McLarenu W1 z minulého týdne se totiž oči světa tázavě otočily k Maranellu. A automobilka se vzpínajícím se hřebcem ve znaku nezklamala: nástupce božského LaFerrari je zde a vrací se k číselnému označení.
Nově představený Renault 4 E-Tech může být dost kontroverzním autem, pokud začnete přemýšlet nad tím z čeho vychází a co má představovat. Pokud se tím ale nebudete zatěžovat, bude to dost možná naprosto bezchybné auto.